{"id":1151,"date":"2020-10-20T13:22:32","date_gmt":"2020-10-20T13:22:32","guid":{"rendered":"http:\/\/grafiikkatehdas.fi\/?p=1151"},"modified":"2023-10-01T07:40:35","modified_gmt":"2023-10-01T07:40:35","slug":"5-vinkkia-hyvan-logon-suunnitteluun","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/grafiikkatehdas.fi\/5-vinkkia-hyvan-logon-suunnitteluun\/","title":{"rendered":"5 Vinkki\u00e4 hyv\u00e4n logon suunnitteluun"},"content":{"rendered":"\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t

<\/p>\n

Yksi kuva kertoo enemm\u00e4n kuin 1000 sanaa. T\u00e4m\u00e4 p\u00e4tee varsinkin Logoihin. Logo on paljon enemm\u00e4n kuin kirjasin, muodot tai v\u00e4rit. Oikein tehtyn\u00e4 se viestitt\u00e4\u00e4 yrityksen persoonaa, br\u00e4ndi\u00e4 ja arvoja kohdeyleis\u00f6lleen paremmin kuin mik\u00e4\u00e4n muu markkinointikampanja.<\/p>\n

<\/p>\n

<\/p>\n

Pari vinkki\u00e4 logon suunnitteluun.<\/p>\n

<\/p>\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t

\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t

1. Tunne yrityksesi<\/h2>\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t

Ennen logon suunnittelun aloitusta tulisi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4 tovi miettien millaista kohdeyleis\u00f6\u00e4 olet tavoittelemassa. Logo toimii yleens\u00e4 asiakkaan ensivaikutuksena yritykseesi ja br\u00e4ndiisi. On t\u00e4rke\u00e4\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ensikosketus resonoi asiakkaassa halutulla tavalla.<\/p>\n

Hassultahan se n\u00e4ytt\u00e4isi, jos pankkineuvonta firman logo olisi t\u00e4ynn\u00e4 v\u00e4rej\u00e4, muotoja ja hassuja fontteja. Toisaalta minimalistinen mustavaloinen logo voisi olla aika outo valinta lastenjuhlia j\u00e4rjest\u00e4v\u00e4lle yritykselle. Joten ennen varsinaista logon suunnittelua sinulla tulisi olla kristallin kirkas n\u00e4kemys kohdeyleis\u00f6st\u00e4si.<\/p>\n

Kohdeyleis\u00f6n lis\u00e4ksi on hyv\u00e4 mietti\u00e4 mit\u00e4 yrityksesi haluaa viestitt\u00e4\u00e4 mahdollisille asiakkaille. Mit\u00e4 teette paremmin kuin muut, vai onko tuotteenne t\u00e4ysin uniikki ja ainutlaatuinen. Mit\u00e4 on ne perusarvot toimintanne taustalla. Esimerkiksi graafisen suunnittelun yritys haluaa viestitt\u00e4\u00e4 ajattelevansa boxin ulkopuolelta ja rakennus firma haluaa kertoa luotettavuudestaan. N\u00e4iden yritysten logojen tulisi viestitt\u00e4\u00e4 perusarvoaan jo logossa. T\u00e4ss\u00e4 muutamia kysymyksi\u00e4 joihin vastaaminen helpottaa logon suunnittelua.<\/p>\n